A l’època digital que ens espera, la reinvenció del director de màrqueting serà un dels nous paradigmes.

Sí, els directors de màrqueting s’han d’adaptar a les noves circumstàncies i en aquest viatge de la invenció hi ha uns imperatius per al director de màrqueting.

El càrrec d’un director de màrqueting en una empresa sol ser com el dels entrenadors de futbol a l’elit, ha de ser renovat en un termini de tres o quatre anys perquè se segueixi competint.

Tot i que no és un càrrec vitalici, requereix 5 accions prioritàries del director de màrqueting per sobresortir en totes les dificultats que l’entorn empresarial ens ofereix.

Aquestes 5 accions prioritàries són:

-Aportar la visió del futur de la companyia . Cal explorar contínuament les oportunitats dels mercats, els nínxols competitius i les necessitats canviants dels clients.

Per això necessitarà una mentalitat experimental, aprendre ràpidament dels errors i una gran capacitat per identificar, provar i desenvolupar nous models.

Promoure habilitats dadaptació. Es necessitaran noves eines, coneixements i processos provats, predictibles i reproduïbles.

La paraula “disrupció” entrarà en escena , cercarà nous models creatius, experimentarà amb mercats flexibles, desapareixerà la paraula conformisme i s’obrirà a la innovació.

Incorporar les tecnologies digitals. En el món digital que es viu i on viurem, el programari serà imprescindible per a la comunicació.

Necessitarem col·laboradors externs que seran líders en les vostres especialitats: proveïdors de serveis, agències i empreses d’estudis de mercat.

Reforçar l’alineament amb la funció de vendes . La interactivitat a les xarxes socials i l’ús massiu dispositius mòbils ens farà reforçar la responsabilitat d’un punt únic de contacte amb totes les activitats de cara al mercat: proposta de valor, innovació, màrqueting i vendes a totes les plataformes.

Fer-se responsable del retorn sobre la despesa en màrqueting. Crear valor per a lempresa, com sempre, serà una de les funcions fonamentals del director de màrqueting.

I com a normativa general: tenir clar que tot comença amb el mercat.

No és la més forta, ni la més intel·ligent de les espècies, la que sobreviu. És aquella que s'adapta millor al canvi
Adaptar-nos a qualsevol situació: una bona premissa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Ver más

  • Responsable: Jesús Rodríguez Sampietro.
  • Finalidad:  Moderar los comentarios.
  • Legitimación:  Por consentimiento del interesado.
  • Destinatarios y encargados de tratamiento:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad