Els mitjans audiovisuals marquen les nostres vivències i en aquest cas la sèrie Borgen com a màrqueting d’empresa ens mostra com es mobilitzen, dirigeixen o influeixen en les persones tant els dirigents com els “spin doctor” , que els assessoren.
Ens dediquem al màrqueting digital i Philip Kotler és el nostre guru, al seu llibre RETAIL 4.0 10 regles per a l’era digital , escrit amb la col·laboració amb el professor Giuseppe Stigliano ens mostra “com convertir les botigues en destinacions a les quals voler anar” .
Veient i al·lucinant amb la sèrie Borgen , les frases del principi de cada capítol fan reflexionar en la seva ocupació en política, salvant el moment històric de cadascú m’agradaria exposar-les a les regles per a l’era digital.
10 regles per a l’era digital:
1a SÉ INVISIBLE:
” Si intentes amagar un fantasma, ho fas més gran ” proverbi groenlandès
2a SÉ UNIFORME:
“L’èxit no és definitiu, el fracàs no és fatal; és el valor de continuar el que compta” Winston Churchil
3a SÉ UNA DESTINACIÓ:
“Mantén a prop als teus amics, als teus enemics més encara ” Sun Tzu
4a SÉ LEAL :
“Coneix el que t’ajuda i el que t’atura, i tria el candidat que et porti a la saviesa” Buda
5a SÉ PROPER :
” Pots enganyar a tots algun temps i alguns tot el temps; però no pots enganyar a tots tot el temps ” Abraham Lincoln

6a SÉ UN GESTOR :
“La confiança és bona, el control és millor” Lenin
7a SÉ HUMÀ :
“El príncep no ha de tenir més objectiu o pensament que el de la guerra i les seves guerres i disciplina ” Maquiavel
8a SÉ INAGOTABLE :
” Ser o no ser , heus aquí el dilema ” Shakespeare (Hamlet)
9a SÉ EXPONENCIAL :
“Atrevir-se és perdre l’equilibri momentàniament, no atrevir-se és perdre’s un mateix ” Kierkegaard
10a SÉ VALENT :
” M’agraden més els somnis del futur que la història del passat” Jefferson

Al llibre cada regla és explicada tant exhaustivament com crípticament, llegiu-lo i poseu-les en pràctica.
Perquè ningú no ha dit que fos fàcil força i honor.