Caiem en l’error però ens serveix per aixecar-nos, perquè caure en l’error per aixecar-nos és part de l’aprenentatge i de la creació dels nostres projectes, tant personals com empresarials. Ens serveix per seguir el nostre camí amb més experiència.
El risc, l’exploració del que és desconegut, l’intent i l’atreviment són bàsics per tirar endavant iniciatives que aportin un valor diferencial.
Per innovar cal tenir clar que les patacades són part del camí, cada camí equivocat ens apropa més a saber quin és el correcte.
Un error és només un mal pas. Els errors s’han d’analitzar :
- Hem d’escrutar a l’interior. Analitzar que no ha anat bé. Tenir autocrítica per corregir el rumb.
- Mirar la perifèria del projecte, en qualsevol projecte rebutgem idees que després es poden recuperar són subsidiàries però poden passar a ser principals.
- Redefinir el nostre projecte pot madurar, corregir-se, donar-li un altre enfocament i arribar a ser viable.
Al món empresarial han existit i hi ha molts personatges que han triomfat ia més ens han mostrat les seves vicissituds per aconseguir-ho.
Steve Jobs n’ha estat un, les seves virtuts i defectes, els seus encerts i els seus errors ens mostren un camí .
A la vida s’ha de ser proactiu, i tant a l’empresa com al màrqueting molt més, per tant avancem-nos als esdeveniments i preveiem els errors en què podem caure en un dels punts claus: el nostre pla de màrqueting digital. Us passo un link amb una informació excel·lent de Patricia Galiana , una gran experta en màrqueting digital. El seu post es titula «El pla de màrqueting i els principals errors estratègics en crear-lo»
Caure en l’error per aixecar-nos, doncs sí, això és el correcte, que mai no s’hagi equivocat que aixequi la mà.