Al món empresarial és important saber on som i on anem i per tant vital com conèixer els objectius d’una empresa.
La filòsofs grecs ens ajuden en la tasca diària, la seva lògica ens impregna per marcar les pautes que ens serviran per aconseguir els nostres objectius.
Heràclit d’Efes és l’autor de la frase amb què vull basar els meus arguments per aconseguir bons objectius: «Tot flueix. Res no roman».
En economia tot és canviant, sempre cal estar al “volant” per prendre decisions, el pilot automàtic no existeix, però sempre cal planificar uns objectius.
Tenim cinc característiques que han de marcar els nostres objectius.
Han de ser específics , la concreció que volem fer o on volem arribar és molt important.
Han de ser mesurables , hem de controlar el dia a dia dels nostres progressos o retrocessos per variar el rumb si cal.
Han de ser assolibles , creem una estratègia que ens permeti lluitar per un objectiu al nostre abast.
Ho hem d’assolir en un temps determinat , un objectiu per a un temps concret serà vital quan creiem l’estratègia .
I finalment ha de ser realista , hem de tenir capacitat per aconseguir aquest objectiu, la nostra infraestructura ha de ser adequada per arribar a aquest objectiu.
L’acrònim SMART : específics, mesurables, assolibles, rellevants ia temps.
Tenint ja clara la idea de com han de ser els nostres objectius en general, veurem diferents tipus d’objectius:
- Objectius generals , fàcil descriure’l un objectiu global a l’empresa.
- Objectius específics: metes més petites.
- Objectius a llarg termini, mitjà termini i curt termini
A qualsevol empresa el mesurament dels objectius és important però existeixen també uns objectius que anomenem qualitatius que no podem ni mesurar ni quantificar, un dels més importants “valor de marca” .