Volem que a les nostres xarxes socials hi hagi un disseny gràfic amb emocions, tant amb les nostres com les que volem crear en els nostres seguidors i clients.

En el màrqueting, com a la vida, hi ha moltes coses vinculades. Els dissenyadors gràfics ens ofereixen visualitzar els nostres productes, els nostres serveis i també les nostres històries.

Els cartells creats per dissenyadors gràfics per a les pel·lícules, abans només als cinemes, han intentat sempre ser emotius, doncs aquest disseny emocional és: «la capacitat del disseny de provocar emocions que el públic sent pels records que evoca, l’estat d’ànim que transmet o el simbolisme que representa» .

El disseny gràfic un bon company

He de dir que el llibre del qual parlaré ara em va atreure a la Biblioteca pel seu color i per la seva grafia, el seu títol em va encantar: «Dissenya, cregui, sent. El poder del disseny gràfic per generar emocions.» Editorial Hoaki.

Aquest llibre, escrit per Sara Caldas, posa en evidència, amb exemples clars, que el disseny gràfic pot, jo crec que ha de ser emocional.

Llegir la primera part del seu llibre em va fer interessar pel disseny gràfic, sempre el veia molt allunyat de mi, per un tema específic d’habilitat per dibuixar.

Sara es pregunta que són les emocions i veu clar que és un concepte immaterial difícil de definir, doncs fer: buscar la seva etimologia, emoció prové del llatí e-movere , que significa moure’s cap a fora o sortir d’un mateix.

A la mateixa pàgina ens parla del Dr.Antonio Damásio, neurobiòleg que diu que «les emocions i els sentiments són responsables de les nostres accions, en conjunció amb altres mecanismes vinculats al raonament» «pensem amb el nostre cervell i les nostres emocions» .

En un altre apartat Sara Caldas ens explica: «Emocions aplicades al disseny», és espectacular com ens explica com l’emoció introduïda al disseny gràfic fa que l’eficiència d’aquest creixi progressivament.

I el descobriment de la frase de Paul Rand és sublim.

Dissenyar amb emoció
L’emoció del disseny i el disseny amb emoció.

Com a curador de continguts m’ha interessat moltíssim que al llibre Sara ens parla d’una frase de l’escriptora Janet Litherland que explica per què el disseny ha de contar històries: “Els relats tenen poder. Deleiten, encanten, commouen, evoquen, inspiren, motiven i desafien».

I ja per finalitzar una frase de Sara: » En el disseny de marques, explicar una història és una manera excel·lent de crear i reforçar les connexions emocionals entre la marca i el seu públic»

Que tal llegir el post escoltant «La Missió» d’Ennio Morricone

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Información básica sobre protección de datos Ver más

  • Responsable: Jesús Rodríguez Sampietro.
  • Finalidad:  Moderar los comentarios.
  • Legitimación:  Por consentimiento del interesado.
  • Destinatarios y encargados de tratamiento:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad