La frase “transformació digital” ha estat una de les més repetides en els darrers temps i reiteradament en els darrers dies.
Les empreses hauran d’estar molt més a les xarxes socials, per tant, cal veure molt clares les qualitats d’un bon community manager.
Per a qualsevol feina sempre hem de tenir certes qualitats, el saber i l’experiència no ocupen lloc i, per tant, com més es tinguin millor .
Anem a veure les que creiem que hauria de tenir un bon community.
Ha de tenir uns bons dots comunicatius doncs haurà de generar conversa amb els usuaris a les xarxes socials, no cal que sigui un escriptor com Miguel de Cervantes, però qualsevol missatge haurà de ser ben escrit.
Qualificat com ningú per a aquesta professió: gestionar la marca a les xarxes socials. I saber que caldrà reciclar-se constantment.
Saber escoltar , estar atent als comentaris dels usuaris i alhora saber guardar silenci , només ha d’emetre missatges quan tingui alguna cosa interessant de comunicar.
Pacient davant de les crítiques i comentaris negatius. L’actitud ha de ser sempre conciliadora, la mà esquerra per a resoldre incidències ha de ser enorme.
Coneix perfectament la seva marca , el seu primer seguidor, sap tot sobre la seva història, present i projectes.
Coneix i estudia la seva competència , sap que una part de la seva competència treball és “contrarestar” els projectes d’ella.
Tenim un tres en un : analític, planificador i creatiu. La monitorització us permetrà generar els informes de com funcionen les xarxes. Planificarà accions i com més creatiu sigui, més triomfaran els vostres comentaris, articles, imatges, etc.
Coneixereu la vostra comunitat , tots els comentaris que rebeu us serviran per saber quan i com s’hi ha d’adreçar.
Mentalitat oberta i proactiu , ha de ser innovador i intentar anticipar-se tant al futur com anticipar-se amb les seves decisions a allò que els usuaris esperen de la marca.
Capacitat de reacció per canviar de tàctica quan calgui. Les xarxes socials són canviants i el community manager s’hi ha d’adaptar: horaris, tipus de contingut, etc.
Mai tenir protagonisme person al, ell és el portaveu de la marca, la marca ha de tenir una línia de comunicació definida que sempre serà respectada.
Com a punt final del que considero qualitats primordials, segur que n’hi ha més, dues que no s’“aprenen”: sentit comú i passió .
Al seu post Arancha Esteban ens proposa 25 qualitats del Comunity Manager , cal llegir-les i posar-les en pràctica.