Sí, tots tenim la nostra pròpia marca, tant com a persones, i sobretot com a negoci que és el que tractarem en aquest post.
A l’imaginari col·lectiu, sempre imaginem les marques com a grans corporacions que tenen grans artistes, esportistes o personatges que promocionen les seves Companyies i els seus productes.
Però creurem en les nostres pròpies marques, els nostres negocis, les nostres botigues, que estan situades en un entorn on no som l’únic negoci, i per tant hem de crear la nostra “marca”.
Sí, la nostra «marca» s’haurà d'»imposar» a la competència d’altres negocis del nostre barri, si és una botiga, o de l’entorn on vulguem vendre si som fabricants o majoristes.
Una definició genèrica de marca: «conjunt d’atribucions que suposadament són positives i influeixen decisivament en el procés de compra del consumidor i en la diferenciació respecte a la competència, tant a nivell físic com psicològic».
Per tant, hem de ser una «marca» imprescindible per a la nostra clientela. Els nostres clients avaluen les alternatives disponibles i prenen la decisió final.

Però el procés continua després de la compra, amb l’experiència post-compra que queda emmagatzemada a la memòria del consumidor i que motivarà la propera compra, si el nostre client ha quedat satisfet de la nostra relació, és a dir de la nostra marca.
I tornant al principi de tot crear la nostra marca , cuidar-la i conservar-la.
En la nostra estratègia per consolidar la nostra marca, hi ha dos pilars per consolidar-la:
- Fidelitat a la Marca, ens garanteix la repetició de la compra i la recomanació a altres.
- Notorietat: que coneguin la nostra marca és confiança per al consumidor.
Al seu llibre Àcid sulfúric l’escriptora Amélie Nothomb escriu: «No és casual que els humans tinguem nom en comptes de matrícules: el nom és la clau de la persona. És el delicat so del pany quan volem obrir la porta.» Serà casualitat que el nom d’una marca sigui molt important? Doncs no, és vital el nom que té qualsevol marca, després arriba el reconeixement o no.