Hi ha moltes claus per vendre més en el comerç detallista, parlarem de dos.
Al seu llibre «Objectiu : vendre més, 365 claus» de Jacinto Llorca . Un excel·lent llibre, escrit en forma de dietari que, com diu el seu títol, ens dóna 365 idees per millorar qualsevol negoci detallista.
Un bon llibre de capçalera per fer-li un repàs cada dia, i sobretot posar en pràctica algun dels consells que ens dóna al llibre. És un llibre molt extens, obert a tots els models de botiga que hi ha al mercat.
He triat dos dies:
8 de Març: «Venda assistida davant de venda insistida»
9 de Març: «El paper de regal en perill d’extinció»
Gairebé 40 anys en la venda al major de joieria en plata, començant als anys 80, quan la paraula on-line era una gran desconeguda.
Visitant i treballant a les botigues he assistit a classes particulars dels millors professionals de la venda al detall.
Joiers i rellotges amb gran experiència, botigues a pobles, botigues a barris, persones que estaven al capdavant dels seus negocis, amb anys d’eperiència.
Molts coneixien perfectament el client que atenien i ho atenien segons les preferències, de qui? del client és clar.
Sempre una venda assistida, com a màxim una mica de “direcció” al client que ho “demana” amb la seva actitud, mai arribant a la venda insistida.
També autèntics mestres amb els nous clients. Que un nou client entri en una botiga ha de ser una alegria, i per descomptat tractar-ho amb gran cordialitat i adaptant-nos a la seva manera de comprar.
Pel que fa al paper de regal, no tinc cap dubte que és imprescindible al petit comerç, i si és un signe diferenciador, doncs molt millor.
Mai no s’ha de veure com un cost, sempre és un valor afegit.