He conegut molts canals de distribució, encara que sempre he interactuat en el canal anomenat llarg: fabricant-majorista-detallista.
Ha estat així perquè m’he mogut al món de la venda al més gran de joieria en plata. En un percentatge molt gran aquest mercat es mou amb fabricants en què el majorista fa de corretja de transmissió dels seus productes.
Els fabricants de joieria de plata han de tenir produccions grans d’un mateix producte per poder oferir un preu just i alhora comercial als seus productes.
Veurem els canals de distribució, i sobretot en què jo conec més.
Bàsicament existeixen dos tipus de canals de distribució: directes i indirectes. Les mateixes paraules ens indiquen la definició de cadascun.
Els directes distribueixen el producte des del fabricant al detallista directament. Els indirectes usen més intermediaris per arribar al client final, normalment un majorista intermediari que fa arribar el producte al detallista. En aquest cas s’anomena indirecte curt, si intervé més d’un majorista s’anomena indirecte llarg.
En aquests moments la part de relació entre clients i proveïdors està molt relacionada amb les xarxes socials , la distribució d’“informació” es transmet a partir d’elles.
La gairebé totalitat de les empreses, les comercials, que són les nostres, sobretot estan en aquests moments a internet, interactuant amb tots, per a allò positiu i per a allò negatiu.
És la nova forma de comunicar i interactuar a l’època digital.
Un molt bon post sobre el tema: Què són els canals de distribució?