La identitat i la imatge corporativa són indissociables, una acompanya l’altra i alhora una potència a l’altra.
La identitat corporativa és la manifestació material i visual de la personalitat duna marca o empresa. Transmet els valors i la filosofia de l’empresa. Els elements visuals són essencials: el logotip o els colors corporatius.
La identitat corporativa fa referència a la identitat de lempresa i la percepció que aquesta té sobre si mateixa.
La imatge corporativa defineix la percepció que el públic té sobre l’empresa
La identitat corporativa projecta la imatge corporativa; queda clar que la primera pot amplificar o disminuir la segona.
En màrqueting és clar que cal SER , bé, referent i amb contingut.
Cal ESTAR , lloc adequat i correctament i.
Molt important SEMBLAR , amplificar la imatge amb credibilitat i coherència
Per crear la nostra identitat i imatge corporativa tinguem molt clar que el màrqueting no informa, persuadeix, per tant…
Un missatge directe, simple, fàcil, emocional i accessible a cada públic.
Per aconseguir la nostra imatge corporativa o imatge de marca ens plantejarem els objectius següents:
- Transmetre els nostres valors empresarials amb una bona estratègia de comunicació: campanyes corporatives i màrqueting de continguts.
- Diferenciar-nos de la competència amb la nostra pròpia imatge de marca.
- Aconseguir que s’identifiqui amb la nostra marca.
- Crear una bona reputació de la nostra marca, l’atenció als nostres clients, les nostres relacions amb els nostres proveïdors, la relació amb els nostres col·laboradors.
- Fer que les coses intangibles estiguin també a favor de la nostra imatge corporativa, potser no siguin importants però sí necessàries.
- I fer que nosaltres mateixos, la nostra empresa, els nostres col·laboradors ens sentim identificats i orgullosos de la nostra imatge corporativa que alhora farà que ens sentim orgullosos de la nostra identitat corporativa.
Sempre és bo segones opinions i en aquest cas altres descripcions, us passo un link molt bo per veure diferència entre identitat i imatge corporativa.