Per arribar a crear estratègia de continguts hem de definir que és una estratègia de continguts: és un pla detallat per a la difusió d’una marca personal o un negoci, per assolir uns objectius concrets, sempre amb un disseny estratègic de continguts variats i sobretot amb un pla tàctic per promocionar-los.
Hem d’analitzar el nostre bloc amb tres conceptes clau: una auditoria , saber quins són els nostres objectius i saber qui és el destinatari, el terme buyer persona , dels nostres continguts.
Amb l’auditoria analitzem la situació del bloc, el SEO, l’estratègia de continguts, quin producte o servei oferim i els objectius que volem assolir.
Tenir clars els objectius que volem assolir.
Definir el perfil d’usuari de la nostra web, per segmentar la nostra oferta.
L’estratègia de continguts és un mitjà per atraure trànsit qualificat per aconseguir una conversió , de producte o de servei.
Hi ha vuit paràmetres molt importants en l’ estratègia de continguts :
- Pressupost: Com podem o volem gastar en la nostra estratègia,
- Objectius: Quins són els objectius que volem aconseguir.
- Estratègia: Com assolirem els nostres objectius.
- Buyer persona: A quin públic volem que arribi el nostre missatge.
- Paraules clau: Quines farem servir perquè ens trobin.
- Promoció: Com ens publicitarem.
- Mesurament: Controlar el que aconseguim.
- Auditoria: Veurem què s’ha fet i on ens hem equivocat.