També podíem dir estratègia de la comunicació, però el que volem és comunicar-ho amb estratègia. A qualsevol empresa sabem que l’estratègia és important, però en la comunicació és vital, imprescindible.

La comunicació té com a objectiu influir en el comportament o conducta dels destinataris dels missatges, i pot ser directa o indirecta.

Ha de ser un procés birideccional i només es produeix quan tant l’emissor com el receptor participen activament al procés.

En aquest moment és quan comunicar és informar amb estratègia .

L’estratègia ens permet comunicar no només amb allò que diem i amb allò que fem, molt importants els fets, fan que el procés bidireccional sigui complet. També comuniquem amb allò que no es diu o allò que no es fa.

Tots tenim clients a qualsevol empresa, els hem de conèixer per comunicar-los i segmentar el nostre pla de comunicació perquè és la nostra eina per definir l’activitat d’una empresa.

Ahir va morir un gran comunicador Michael Robinson, un gran exemple d’estratègia comunicativa i de comunicar amb estratègia, que posava a cadascuna de les seves intervencions el que per mi és la cirereta en comunicació: l’emotivitat.

Quan ell comunicava, ho feia amb tanta confiança, que els receptors del seu missatge «vivien» el que explicava.

És important saber , el perquè es fa qualsevol cosa.

I per acabar, veiem clar què és un missatge ?

Un missatge és formular una idea o concepte per transmetre a una audiència.

Quatre coses per tenir en compte: Què volem comunicar? A qui ens dirigim? Quines paraules hem de fer servir? En quin ordre?

I ha de ser breu i senzill, amb una idea clau. Donar una informació fiable, explicar una història i repetir la nostra idea diverses vegades.

Un bon bloc recursos per a pimes i un bon article sobre «missatges en màrqueting».

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Información básica sobre protección de datos Ver más

  • Responsable: Jesús Rodríguez Sampietro.
  • Finalidad:  Moderar los comentarios.
  • Legitimación:  Por consentimiento del interesado.
  • Destinatarios y encargados de tratamiento:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad