També podíem dir estratègia de la comunicació, però el que volem és comunicar-ho amb estratègia. A qualsevol empresa sabem que l’estratègia és important, però en la comunicació és vital, imprescindible.
La comunicació té com a objectiu influir en el comportament o conducta dels destinataris dels missatges, i pot ser directa o indirecta.
Ha de ser un procés birideccional i només es produeix quan tant l’emissor com el receptor participen activament al procés.
En aquest moment és quan comunicar és informar amb estratègia .
L’estratègia ens permet comunicar no només amb allò que diem i amb allò que fem, molt importants els fets, fan que el procés bidireccional sigui complet. També comuniquem amb allò que no es diu o allò que no es fa.
Tots tenim clients a qualsevol empresa, els hem de conèixer per comunicar-los i segmentar el nostre pla de comunicació perquè és la nostra eina per definir l’activitat d’una empresa.
Ahir va morir un gran comunicador Michael Robinson, un gran exemple d’estratègia comunicativa i de comunicar amb estratègia, que posava a cadascuna de les seves intervencions el que per mi és la cirereta en comunicació: l’emotivitat.
Quan ell comunicava, ho feia amb tanta confiança, que els receptors del seu missatge «vivien» el que explicava.
I per acabar, veiem clar què és un missatge ?
Un missatge és formular una idea o concepte per transmetre a una audiència.
Quatre coses per tenir en compte: Què volem comunicar? A qui ens dirigim? Quines paraules hem de fer servir? En quin ordre?
I ha de ser breu i senzill, amb una idea clau. Donar una informació fiable, explicar una història i repetir la nostra idea diverses vegades.
Un bon bloc recursos per a pimes i un bon article sobre «missatges en màrqueting».