Les estratègies de preus són sempre molt importants, en parlarem just en el moment puntual aquest Juny del 2020, molts negocis, tant detallistes com majoristes, i fabricants reobren les seves botigues i produccions.
En aquesta reobertura molts es plantegen i ens plantegem que hem de fer amb els preus per apropar-nos el més possible als paràmetres de facturació que es tenien abans de la pandèmia.
Bé a això anem, hi ha diferents estratègies per fixar els preus, parlarem de 5 mètodes :
Estratègies diferencials que utilitzen mètodes basats en el mercat i la demanda. Són promocions que marquen els preus estudiant l’oferta i la demanda del mercat: “promocions per quantitat”, “segmentació de la clientela”.
Estratègies competitives , la referència de les quals són els preus dels competidors. Quan comparem els preus amb els nostres competidors, estudiem el que nosaltres oferim perquè sapiguem si la nostra competència no sigui simplement per preu, intentar que la nostra oferta sigui millor.
Estratègies de preus psicològics . A cada moment i situació, investigarem com fer els nostres preus més atractius, en economia la psicologia és un factor molt important.
Estratègies per a línies de productes , que se centren en els costos i beneficis globals i en les elasticitats creuades de les demandes. Si la situació ens ho permet podem organitzar els preus de manera que puguem fer que la demanda sigui lineal a tots, basant-nos en el preu que oferim.
Estratègies per a nous productes, com el nom indica en funció de la novetat del producte. Una part és psicològica, però basant-nos en la microeconòmica, cal intentar maximitzar al màxim el nostre benefici quan el producte és nou per al mercat.

Gestionar els preus amb elasticitat, mètode i rigor ens permetrà que siguem nosaltres els que decidim, en gran part, la demanda els marcarà també els nostres preus.
Molt important fer una estratègia per marcar el nostre negoci.
I per finalitzar estudiem el “rei del mambo”: el nostre client.