Al maig es posaran en marxa la majoria d’empreses que han estat aturades per l’emergència sanitària i social que es viu en aquest moment.

Començar la reconstrucció econòmica és una tasca bàsica per a totes les empreses.

Reconstrucció : “Reparació d’una cosa destruïda, deteriorada o danyada”.

A “nivell popular”, estic escoltant o llegint dos consells màgics: el primer i sembla que el més fàcil és incrementar el nostre negoci a internet. El segon és “reinventar-nos”, aquest és més filosòfic, però també igual de difícil.

Digitalitzar les nostres empreses és una tasca en què cal emprar una part del nostre temps i els nostres recursos, molt important , però és una més. Sense un bon pla estratègic costarà més que les nostres empreses funcionin millor.

Nosaltres, per al nostre negoci i per a qualsevol que ens vulgui llegir, prepararem, reorganitzarem i corregirem el nostre pla estratègic empresarial.

Ens vénen anys difícils i com més clar tinguem “ que volem , on anem i com volem arribar ”, tindrem més possibilitats de superar la baixada econòmica.

Quan ens centrem a preparar el nostre pla estratègic empresarial, el primer que hem de fer és “parar-nos” , mai prendre decisions en “calent”, dedicar el temps suficient a la reflexió per saber el que volem fer.

Després observar i analitzar el nostre entorn , com aquesta evolucionant la nostra activitat, que funciona bé i que no tan bé.

Triar i prendre decisions basades en les dades obtingudes. Haurem d’escollir opcions i descartar-ne d’altres.

Haurem de tenir clars, quatre conceptes:

Objectius : Hem de tenir metes concretes per aconseguir, i cap a elles dirigirem les nostres accions.

Full de ruta : Una guia per poder avançar, aconseguint els nostres objectius mitjançant les nostres accions, aconseguirem consolidar i fer créixer el nostre projecte.

Engranatge : És important que cada element del nostre pla estratègic estigui connectat i ordenat perquè tot funcioni.

Procés : El pla estratègic és una eina dinàmica que analitzem i millorem constantment per adaptar-lo a cada moment del nostre negoci.

Anem a la primera part d’un bon pla estratègic, la premissa “informació és poder” , o com ens deia Sir Francis Bacon “coneixement és poder ”.

Doncs coneixerem tres mètodes per conèixer la nostra empresa i el seu entorn:

Mètode DAFO .

Metodo CANVES.

Matriu d’ ANSOFF .

Amb aquests tres mètodes comprovarem com està la nostra empresa, que necessita, a qui tenim de competència i altres valors que ens serviran per fer les accions pertinents.

Un cop tinguem el “coneixement”, prepararem les accions pertinents i desenvoluparem una estratègia per implementar-les.

Un cop preparades les accions, el següent pas serà tenir les persones adequades, organitzar-ne un seguiment, i posar una data d’inici i una data de finalització.

Per acabar, ens agradaria que es valorés una part que no és intrinsecament econòmica però que creiem que cal valorar molt, la lluita per la implementació dels valors de la nostra marca.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Ver más

  • Responsable: Jesús Rodríguez Sampietro.
  • Finalidad:  Moderar los comentarios.
  • Legitimación:  Por consentimiento del interesado.
  • Destinatarios y encargados de tratamiento:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad