La informació és poder però som allò que compartim i escoltem.

Cinc paraules clau:

  • COL·LABORAR : Treballar conjuntament amb altres persones.
  • COMPARTIR : Donar un recurs o un espai.
  • COCREAR: Deixar participar els clients en la creació d’un producte o projecte.
  • COWORKING : Compartir un espai vital, tant físic com virtual.
  • COOPETIR : Col·laboració entre comptadors.

Col·laborar, compartir, cocrear, coworking i cooperar ens permet posar en pràctica els nostres coneixements i adquirir-ne de nous.

El coneixement : conjunt d’imatges, creences, significats o experiències que milloren la capacitat d’enteniment i que determinen l’habilitat per a l’execució de tasques, la resolució de problemes i l’adopció de necessitats.

Aprofitem al màxim la nostra capacitat cerebral

La capacitat d’aprendre és més una qüestió d’actitud que de tècnica. Implica una obertura sincera i disposada als canvis ia la millora.

Intentar posar en pràctica allò que s’ha après, les dificultats per executar-lo resulta molt instructiu i enriqueix el coneixement.

Per poder compartir els nostres coneixements al màxim, hem d’estar preparats i cultivar la nostra intel·ligència emocional.

I per compartir els nostres coneixements és indispensable una gran comunicació amb els nostres interlocutors.

Parlar impedeix escoltar, i sense una escolta activa és difícil empatitzar i ser socialment competent. Sense empatitzar és impossible posar-se a la pell dels altres.

I escoltar consisteix a identificar les omissions, les distorsions i les generalitzacions del discurs de l’altra persona, unes preguntes ens ajudaran a resoldre dubtes.

També observar i interpretar el to de veu, la mirada i els gestos de l’altra persona.

Verificar la congruència de paraules, mirada i els gestos de la persona amb qui comuniquem.

I una bona manera és ser assertiu.

Ser assertiu és tenir la capacitat de defensar els propis drets sense violar els dels altres sota cap circumstància
L’assertivitat comença per pensar que els altres també són valuosos i que la comunicació ha de ser a les dues direccions.

No és fàcil ser assertiu, però és una habilitat que podem millorar dia a dia, escoltar amb paciència, replicar amb amabilitat i ser-ho cada dia més.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Ver más

  • Responsable: Jesús Rodríguez Sampietro.
  • Finalidad:  Moderar los comentarios.
  • Legitimación:  Por consentimiento del interesado.
  • Destinatarios y encargados de tratamiento:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad